Spørgsmål og svar til billetkøen


Hvad er Dining Weeks billetkø?
Vi har oplevet, at interessen for billetter til Tivoli Dining Week og Dining Week er så overvældende, at vores servere gik ned. Derfor har vi oprettet en kø til billetkøberne for at gøre det nemmere og mere behageligt at købe billetter.

Hvornår åbner opskrivningen til køen?

Køen vil blive åbnet på vores hjemmeside på et ukendt tidspunkt i starten af januar 2020. Vi offentliggøre, tidspunktet på vores hjemmeside, Facebook og i vores nyhedsbrev. Du kan skrive dig op til Dining Weeks nyhedsbrev via dette link . Vær opmærksom på at det ikke er en plads i køen du får, men blot et nyhedsbrev du skriver dig op til.

Hvorfor er tidspunktet for åbning af køen ukendt?
Det er ganske enkelt for at undgå, at vores systemer går ned.

Hvad betyder det at blive skrevet op i billetkøen?
Når du skriver dig op i køen, får du tildelt et tidspunkt, hvor du kan købe billetter. Tidspunktet modtager du via e-mail. Du skal med andre ord have en gyldig e-mail-adresse for at kunne skrive dig op. Der vil ikke blive uddelt tidspunkter meget tidligt eller meget sent på dagen – du skal jo også have lov at sove :)

Du kan købe alle de billetter, du vil, og der er ingen begrænsning på den tid, du kan bruge, når dit booking-tidspunkt først er kommet.

Hvornår er det så min tur?
Vi sender dig en e-mail med dit unikke købslink og tidspunktet, hvor dette link er aktivt til billetkøb.
Vær opmærksom på, at tidspunktet er vejledende, og at vi forbeholder os retten til at udskyde dit tidspunkt i tilfælde af tekniske problemer. Dette får du besked om, når du klikker på linket. 
Dit tidspunkt er et fra-tidspunkt. Har du ikke mulighed for at købe billet på lige præcist det tidspunkt, kan du bare gøre det senere, når det passer dig.
 
Hvad hvis jeg ikke modtager en e-mail?

Får du af tekniske årsager ikke en e-mail tilsendt, kan du indtaste din e-mail igen og få tilsendt det samme link. Husk at tjekke din spam/junk-folder, hvis du ikke har modtaget en mail i din indbakke inden for 1 time.

Hvad nu hvis jeg har smidt min e-mail væk?
Hvis din e-mail med købslinket er forsvundet, så skal du blot indtaste din e-mail igen, så gensender vi e-mailen til dig. Du mister ikke dit nummer i køen. Alt dette er forudsat, at du har tastet din e-mail-adresse korrekt i første omgang. Ellers kan vi ikke hjælpe dig.

Hvad kan jeg købe billetter til?
Du kan købe billetter til Tivoli Dining Week uge 6 og til Dining Week Jubilæum uge 7, 2020
Vi kan desværre ikke garantere, at alle restauranter er klar til at sætte billetter til salg fra start januar, eller at din favoritrestaurant ikke er udsolgt. Der kan løbende blive frigivet flere billetter - sker det vil vi offentliggøres det på Dining Weeks Facebook side.

Hvor mange billetter må jeg købe?
Du skal kun skrive dig op i køen én gang, og så har du adgang til alle de billetter, du skal bruge - og på flere forskellige dage, hvis du har lyst til det. Du kan købe alle de billetter, du ønsker, så længe det er fra samme pc/smartphone/tablet.
 
Er der billetter nok til alle i køen?

Der er rigtig mange billetter til salg, det er dog ikke en garanti for, at der er billetter til alle i køen. Så dit kønummer er vejledende, og vi tager forbehold for udsolgt, inden køen er afviklet. 
Vi kan desværre ikke garantere, at alle restauranter er klar til at gå i salg fra start januar, eller at din favoritrestaurant ikke er udsolgt. 

Kan jeg skrive mig op til udsolgte restauranter?
Det er desværre ikke muligt at skrive sig op til udsolgte restauranter men du kan holde øje med Dining Weeks Facebook side. Her poster vi nyheden hvis der bliver sat flere billetter til salg hos udsolgte restauranter.

Hvornår ender køen? 
Dem, der er skrevet op i køen, vil få mulighed for at købe billetter før vi åbner op for det officielle salg. Når køen er afviklet, vil salget blive frigivet for almindeligt salg via Dining Weeks hjemmeside. Mens køen til billetsalget er i gang, kan man stadig sikre sig en plads i køen, inden salget frigives til alle.
 
Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på?
Når du først har fået linket og dit tidspunkt tilsendt, så husk at linket kun kan bruges fra én computer og ikke fra flere enheder (iPads, iPhones etc.)

Hvad hvis jeg ikke ønsker at købe billetter alligevel?
Hvis du alligevel ikke ønsker at købe en billet til Tivoli Dining Week men har fået  tilsendt en e-mail, lader du bare være med at bruge dit tildelte link.

Kan jeg benytte Dining Week Pre-sales og gavekort til Tivoli Dining Week?
Ja du kan også benytte dine Pre-sale billetter og Dining Week gavekort til køb af billetter til Tivoli Dining Week.

Har jeg automatisk en plads i køen når jeg køber pre-sale eller gavekort til Dining Week?
 Hvis du køber pre-sale billetter får du automatisk en plads i køen - og vil efterfølgende få tilsendt en mail med oplysning om din særlige adgang til billetsalget. Pre-sale billetter køber du her.
Hvis du køber gavekort har du IKKE automatisk en plads i køen. Så hvis du ønsker adgang før det officielle salg starter, skal du skrive dig op i køen. Du kan købe gavekort her.

Generel hjælp

Nedenfor kan du få svar på stort set alle spørgsmål om Dining Week jubilæum uge 7, 2020.
 
Kan jeg refundere, bytte eller ændre mine købte billetter?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan altså ikke få pengene retur eller ændre dine billetter. Ved ændringer forstås f.eks. ændring af dag eller tidspunkt. 
 
Der kan ikke tilføjes en eller flere ekstra biletter til en eksisterende ordre. 
 
Billetterne kan sagtens overleveres til andre.
 
Jeg har ikke modtaget mine købte billetter på email?
Tjek dit spamfilter eller få dine billetter gensendt her.
 
Er der gebyrer ved køb af billetter? 
Ja, der tages 26 kr. i gebyr pr. billet.
Derudover er der et administrationsgebyr.
Du kan se de gældende gebyrer på madbillets hjemmeside her.
 
Kan I udskrive eller fremsende billetterne for mig?
Det kan vi desværre ikke. Du kan heller ikke hente billetter fysisk hos os.
 
Kan man nøjes med at fremvise billetter på sin telefon/iPad?
Ja, under Dining Week jubilæum uge 7, 2020 kan billetter fremvises på telefon, iPad osv. og skal ikke nødvendigvis medbringes i print.
 
Jeg har allerede billetter og vil gerne have en eller flere ekstra gæster med?  
Det kan desværre ikke lade sig gøre at tilføje flere gæster til din bestilling. Ønsker du for eksempel at sidde sammen med venner eller familie SKAL billetterne bestilles samlet i en ordre. Billetterne kan ikke ændres efter køb, og vi kan ikke tilføje ekstra billetter til en eksisterende ordre.
 
Kan restauranternes menuer ændres?  
Menuen er fastlagt, og der kan ikke foretages ændringer. Vi kan desværre ikke lave specielle menuer til allergikere eller kræsne munde. 
Vi håber på, at vi med et bredt udbud af restauranter kan tilbyde en lækker menu, der passer netop dine smagsløg. Restauranterne kan ved leverandørsvigt og lignende være nødt til at skifte enkelte råvarer ud i menuen.
Bemærk at enkelte restauranter udbyder vegetarmenuer. Dette skal bestilles, når du køber billetterne.
 
Vinmenu 
Nogle restauranter udbyder også vinmenuer når du køber din Dining Week billet. Du kan også købe vinmenuen på restauranten.
 
Hvilke tidspunkter kan man spise på? 
Restauranterne bestemmer hvilke tidspunkter du kan ankomme. Du kan se tidspunkterne ved at søge under den restaurant, du gerne vil besøge.
BEMÆRK at du har bordet i et begrænset tidsrum. Det kan variere fra restaurant til restaurant, men alle kører typisk med flere "seats" på en aften, så der kan komme flere gæster og få en Dining Week-oplevelse. 
 
Skal børn købe billet? 
Ja, alle der skal spise med og bruge en stol i restauranterne - voksen som barn - skal købe billet.
 
Dining week på de sociale medier 
Brug gerne Dining Weeks officielle hashtag #dwdk når du tager billeder eller skriver om os på de sociale meder.

Ticket sale 

 
Do you want to be among the first informed when the queue for the ticket sale opens for Tivoli Dining Week - sign up for Dining Weeks newsletter or stay updated on Dining Weeks Facebook-page.
 
When you have signed up for the queue, you will receive an email that gives you access to buy tickets to both Tivoli Dining Week in week 6 and Dining Week anniversary in week 7 - before we open the official ticket sale.

Q & A about the ticket queue


Why do I have to sign up to get tickets for Tivoli Dining Week?
To secure a well-functioning site with no crashes, and a ticket purchase that’s as easy as possible for our customers, we have created a queue-system.
 
Why is the opening time for the queue unknown?
It is simply to avoid that our systems crash.

What does it mean to be signed up for the ticket queue?
When you sign up for the queue, you receive an email with a specific time, where you get access to buy all the tickets you need. Therefore, you’ll need a valid email to sign up. The assigned times for ticket purchase will be scheduled during daytime hours, so no one misses out on a good nights sleep.

When your access is granted, you can purchase as many tickets as you want with no time limitation.
 
When is it my turn then?
In the e-mail, you receive when you sign up for the queue, you get a unique purchase-link and a specific time from when this link is valid.

Be aware that your assigned time is a guideline and may be re-scheduled. We hold the right to postpone your time in case of technical problems. In such circumstances, you will be notified about this, when you clicking the link.
Your assigned time is a from-time, which means that you do not have to buy your tickets as this exact assigned time. If you’re not able to buy the tickets at this exact assigned time, you can do it whenever it suits you later on.
 
What to do if you don’t receive the email
If you do not receive the email because of technical issues you can always write your email again and receive the same link. Remember to check your spam/junk folder, if you have not received the e-mail within an hour in your inbox.

What if I have lost my email?
If your e-mail with the purchase-link has vanished, you can always write your e-mail again and then we will resend the e-mail. You do not lose your queue number if you lose your mail.
If you have mistakenly misspelled your e-mail address, your queue number will not be the same and you will have to get “back in line”.

How many tickets can I buy?
You only have to sign up for the ticket queue once to have access to buy all the tickets you need - and on several days if you feel like it. You can purchase as many tickets as you want as long as it is from the same pc/smartphone/tablet. But remember to only buy the number of tickets you need as the tickets cannot be refunded or changed.

Are there enough tickets for everybody in the queue?
There are a lot of tickets for sale, but there is no guarantee that there will be tickets enough for everyone in the queue. Furthermore, we cannot guarantee that all the restaurants have their menus ready as the queue opens or that your favorite restaurant is sold out.

When does the ticket queue close?
Those who have signed up for the presale queue will have the opportunity to buy tickets before we open the official sale. When the queue is settled, the regular sale will open at the Dining Week website. As long as the queue is up and running, you can still get in line and secure a spot in the queue before the official sale.

Remember
When you have received the link and time, remember that the link can only be used from one computer and not from several units (iPads, iPhones, etc.)

What if I do not want to buy tickets anyway?
If you don’t want to buy a ticket for Tivoli Dining Week anyway, but have received an e-mail, you just leave the assigned link.

Do I automatically have a spot in the queue for the tickets if I have bought a gift card for Dining Week?
No, you still have to sign up for the queue for the tickets to get access to the presale before it opens for everybody else, even though you have bought a gift card.

General help

Find your answers on almost every question about Dining Week 10-year anniversary below:
 
I have not received my tickets by email
Check your spam filter or have your tickets resent here.

Are there any fees when the purchase of tickets?
Yes, there is a 26 DKK fee per ticket.
   
Can you print or send the tickets to me?
No, unfortunately, we cannot.
   
Can I show my tickets on my phone/tablet?
Yes, during Dining Week Sharing the tickets can be displayed on a phone, tablet, etc.
   
I already have tickets but want to bring extra guests along?
Unfortunately, you cannot add more guests to your order. If you want to sit together with friends or family the tickets HAVE TO be bought in the same order. The tickets cannot be changed after purchase and we cannot add extra people to an existing order.
   
Can the restaurant menus be changed?
The menu is settled and changes cannot be made. Unfortunately, we cannot change menus due to special eating restrictions and allergies.
   
We hope that the wide selection of menus can offer a menu that fits your taste.
Unforeseen obstacles such as supplier failure can cause few ingredients in the menu. Please notice that some restaurants offer vegetarian menus.
   
Wine menu
Some restaurants also offer wine menus alongside your Dining Week ticket. You can also add a wine menu at the restaurant.

What times can you eat at?
The restaurants decide what times you can arrive. You can see the individual available times alongside the menu description.

NOTICE that you have the table in a limited time period, which can vary from one restaurant to another.

Do children have to buy tickets?
Yes, everyone that is going to eat and use a chair in the restaurant - adult as a child - have to buy a ticket.